دوره ارزیابی، تشخیص و درمان اعتیاد رفتاری

برگزاری دوره اعتیاد رفتاری

ثبت دوره آنلاین ارزیابی، تشخیص و درمان اعتیاد های رفتاری

در سال‌های اخیر شاهد تعداد فزاینده‌ای از افرادی بوده‌ایم که اشکال جدیدی از اعتیاد را نشان می‌دهند که دیگر ارتباطی با مصرف مواد روان‌گردان ندارند، بلکه مربوط به عود رفتارهایی است که باعث ناراحتی و رنج روانی می‌شود.

در سال‌های اخیر شاهد تعداد فزاینده‌ای از افرادی بوده‌ایم که اشکال جدیدی از اعتیاد را نشان می‌دهند که دیگر ارتباطی با مصرف مواد روان‌گردان ندارند، بلکه مربوط به عود رفتارهایی است که باعث ناراحتی و رنج روانی می‌شود. اعتیادهای رفتاری به عنوان «اعتیادهای جدید» تعریف می شوند تا آنها را از اعتیادهایی که شامل مصرف مواد مخدر و روانگردان است متمایز کنند. چندین گونه رفتار، همانند مصرف مواد اعتیادآور، پاداش کوتاه‌مدتی ایجاد می‌کنند که ممکن است علیرغم آگاهی از پیامدهای نامطلوب، مثل کاهش کنترل بر رفتار، رفتاری پایدار را شکل دهند. کاهش کنترل بر رفتار یک مفهوم اصلی تعریف کننده وابستگی به مواد اعتیادآور است. بنابراین می توان گفت که اعتیاد رفتاری، عبارت است از انجام اجبارگونه و تکراری یک رفتار تا حدی که منجر به آسیب به سلامت بدنی، ذهنی یا مالی شود. اعتیادهای رفتاری مانند رفتارهایی همچون اعتیاد به اینترنت، سکس، قمار و اعتیاد به خوردن می باشد.

مرکز ملی مطالعات اعتیاد با راه اندازی کلینیک اعتیاد رفتاری در جهت کمک به افرادی  که از این نوع اعتیاد ها رنج می برند قدم مهمی را برداشته است. همچنین در این راستا با توجه به رسالت پژوهشی و آموزشی خود، در جهت افزایش دانش و مهارت متخصصین روانپزشک، پزشک و روانشناس در زمینه درمان اعتیاد های رفتاری دوره ها آموزشی متعددی را طراحی کرده است. 

مرکز ملی مطالعات اعتیاد برگزار می کند:

کارگاه آنلاین ارزیابی، تشخیص و درمان اعتیاد های رفتاری

ویژه روانپزشکان، پزشکان و روانشناسان
سرفصل ها:
اعتیاد جنسی
اعتیاد به قمار
اعتیاد به خوردن
اعتیاد به بازی/اعتیاد به فضای مجازی/ اعتیاد به اینترنت

استاد: آقای دکتر فرنام
روانپزشک و از اساتید منحصر به فرد حوزه اعتیاد رفتاری کشور

مدت زمان کل دوره: ۳۴ ساعت
تعداد جلسات: ۹ جلسه
روزهای: شنبه
ساعت: ۱۲ تا ۱۶
هزینه ثبت نام: پنج میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان

اطلاعات بیشتر و ثبت نام:
https://incas.tums.ac.ir/XsdZo

مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *